lauantai 24. marraskuuta 2012

Itsearviointi

Kurssin on ollut mielenkiintoinen. Minusta tälle kurssille tämä toteutusmuoto on aivan oikea. Facebookin lisäksi en ole käyttänyt oikein mitään muuta Some sovellusta. Kurssilla oli monipuolisia tehtäviä. Aika vaan on mennyt todella nopeasti. Alusta asti olisi pitänyt rohkeammin aloittaa kirjoittamaan blogia ja kommnetoimaan toisten blogeja. Toisten blogien lukeminen on myös omalta osaltani kasvattanut Some tietämystä Oma ajankäyttö ja aikataulu pääsivät nyt vähän yllättämään.

Kurssin ansiosta aion jatkaa tutustustumista erillaisiin Some sovelluksiin. Jotain niistä voisi varmasti hyödyntää myös töissä.

Opettajat kommentoivat etenemistä nopeasti ja muistuttivat tehtävien tekemisestä. Se on hyvä asia, koska muuta pakollista paikalla oloa ei ollut.

Muutamia minulle uusia Some palveluja


Flickr on webissä oleva kuvapalvelu. Palveluun voi ladata omalta koneelta tai kamerasta kuvia. Kuvapalvelu vaikuttaa luotettavalta. Kuvat ovat siellä tallessa ja ne on saatavissa joka paikasta. Täältä kuvia voi julkaista muihin sosiaalisiin medioihin ja vaikka kavereille. Palvelussa luvataan, että kuvat eivät katoa sieltä. En ottanut itse palvelua ainakaan vielä käyttöön.

Screenr vaikuttaa milenkiintoiselta. Se mahdollistaa nopeasti tehtävän esityksen omalla koneelta. Tämä ei vaadi mitään uusia sovellusten latauksia ja asennuksia omalle koneelle. Nauhoituksen voi suoritta PC:llä tai Macilla. Näytön kuvat ja äänen saa esitykseen mukaan. Esityksen pystyy jakamaan suoraan youTube:n.

sunnuntai 11. marraskuuta 2012

Tavoiteet Sosiaalinen media tutuksi -kursille

Omat oppimistavoiteet tälle kurssille ovat, että tutustun yleensä mitä sosiaalinen media on. Heti kurssin ensimmäisellä tunnilla huomasin, kuinka valtavasta alueesta on kyse. Aion tutustua muutamaan uuteen some mediaan paremmin. Facebookia on tuttu, mutta siitä voisi löytyä jotain uusia ominaisuuksia.

Isänpäivä

Tänään on isänpäivä. Lapsilta olen saanut pieniä lahjoja. Salibandy kuuluu vahvasti minun tyttäreni harrastuksiin. Pelasimme isänpäivän johdosta isät vastaan tytöt salibandyottelun. Peli oli tasaista vääntöä puolin ja toisin. Lopputuloksena oli tasapeli. Vastaanlaisen ottelun me olemme järjestäneet äitienpäivinä. Silloin äidit pääsevät kokeilemaan omia pelitaitojaan tyttöjä vastaan.

Normaalisti tytöt pelaavat etäsuomen aluesarjan pelejä sekä C tyttöjen haastajasarjassa että D tyttöjen kilpasarjassa. Tytöt pelaavat näiden aluesarjapelien lisäksi kolme turnausta kauden aikana. Kauden aikana  pelejä tulee noin 70:ä.